Η θέληση να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο και πληρέστερο στους υποψήφιους, μας δημιούργησε την ανάγκη να χτίσουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα υπηρεσιών που θα ικανοποιούσε και την παραμικρή ανάγκη των μαθητών σ’ αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Γι’ αυτό επιλέξαμε να συνεργαστούμε με ανθρώπους που αγαπούν την δουλειά τους, μα πάνω απ όλα μπορούν να αφουγκραστούν τις απαιτήσεις αυτής της τόσο δύσκολης περιόδου για τους μαθητές. Παράλληλα ο προσωποκεντρικός χαρακτήρας της δουλείας μας, μας ώθησε να προσπαθούμε καθημερινά για το καλύτερο όχι ως σύνολο αλλά για τον καθένα από εσάς ξεχωριστά, και το καταφέραμε. Καταφέραμε να αντιμετωπίζουμε τον κάθε μαθητή ως μονάδα, με τις δικές του ανάγκες, εξατομικεύοντας τις αρχές της προπόνησης(ποσότητα, ένταση, διάρκεια, συχνότητα), τα δικά του όρια, αξιολογώντας από που ξεκινά και που μπορεί να φτάσει, τις δικές του προσδοκίες αλλά και τις δικές του ιδιαιτερότητες με πρωταρχικό στόχο την αποφυγή τραυματισμών, και κατά συνέχεια το καλύτερο εγώ, που μπορεί να φτάσει.
[/qode_banner]
[/qode_banner]
[/qode_banner]
[/qode_banner]
[/qode_banner]
[/qode_banner]
[/qode_banner]
[/qode_banner]
Ο κάθε μαθητής, το κάθε παιδί, ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός. Αυτός είναι ο κινητήριος μοχλός μας, και βάση αυτής της φιλοσοφίας πορευόμαστε. Δε θα μπορούσε λοιπόν η δομή της προπόνησης, να μην έχει εξατομικευμένο χαρακτήρα, να μην προσαρμόζεται δηλαδή το περιεχόμενο της σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Συνεπώς στη σχολή μου δεν θα ακουστεί ποτέ “Την Τετάρτη κάνουμε μόνο σφαίρα”. Παράλληλα ρυθμίζεται το επίπεδο επιβάρυνσης για τον κάθε μαθητή ανάλογα με το επίπεδο του, και όχι αυτός σύμφωνα με των υπολοίπων, κάτι που αποδεδειγμένα θα οδηγούσε σε τραυματισμό.
Ο κάθε μαθητής είναι το δικό μου παιδί
Αποτελεί απαράβατο κανόνα ο αριθμός των μαθητών που προπονούνται παράλληλα να μην ξεπερνά τους 8- 10 ασκούμενους. Έτσι η προπόνηση να μπορεί να έχει ροή, αποτέλεσμα και σαφώς να είναι αποδοτική για όλους.
Ψάχνοντας όλα αυτά τα χρόνια έναν έγκυρο, μα πάνω απ όλα ουσιαστικό τρόπο και λόγο για την αθλητική αξιολόγηση των μαθητών, οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα πως το ουσιαστικότερο αντικείμενο, για έναν προπονητή με αυτούς τους στόχους, θα ήταν να γνωρίζει αν οι υποψήφιοι μαθητές του είναι σε θέση να προπονηθούν με ασφάλεια, που ενδεχομένως υστερούν, μα πάνω απ όλα αν αυτές οι ελλείψεις μπορούν να βελτιωθούν για να αποφευχθούν τραυματισμοί, με απώτερο σκοπό την μεγιστοποίηση της απόδοσης. Προφανώς και όλα αυτά δε μπορούν να προβλεφθούν με τα εξειδικευμένα εργομετρικά τεστ, τα οποία σαφώς και είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για έναν προπονητή, αλλά μόνο όταν αυτός αναλαμβάνει αθλητές υψηλού επιπέδου και με στόχους επαγγελματικού αθλητισμού. Δείκτες όπως η μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου, το γαλακτικό κατώφλι κτλ, δεν έχουν καμία ουσία σε μαθητές λυκείου που έχουν να αντιμετωπίσουν αγωνίσματα που και μόνο η άριστη τεχνική μπορεί να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Κρίνοντας λοιπόν τον ανταγωνισμό προτίμησα να προσφέρω στους μαθητές μας, αυτό που δεν εντυπωσιάζει αλλά το ουσιαστικό, αυτό που θα τους κάνει όχι μόνο καλύτερους αλλά και υγιέστερους.
Το FMS είναι ένα σύστημα αξιολόγησης και βαθμολόγησης των θεμελιωδών μοτίβων κίνησης, κινητικού ελέγχου (Motor Control) και απόδοσης των βασικών μοτίβων κίνησης. Το Functional Movement Screen δίνει έμφαση στην ποιότητα της κίνησης έναντι της ποσότητας (Movement quality over quantity), και στον εντοπισμό κινητικών δυσλειτουργιών ή περιορισμών. Λαμβάνοντας υπόψιν την ευρεία παραδοχή ότι το ανθρώπινο σώμα είναι πολυσύνθετο από την φύση του και λειτουργεί σαν ένα σύστημα, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε τα μοτίβα κίνησης στο σύνολο. Το FMS είναι ένα εφαρμόσιμο σύστημα αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό και τον σχεδιασμό ενός κατάλληλου και εξατομικευμένου προγράμματος άσκησης για κάθε ασκούμενο, με πρωταρχικό σκοπό την διόρθωση ορθοσωματικών δυσλειτουργιών και μεταγενέστερα την μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης, με ασφάλεια και μεθοδικότητα.
Με εργαλείο το FMS, αξιολογούμε τον κάθε μαθητή και δομείται ένα προσωπικό ασκησιολόγιο το οποίο είναι εφαρμόσιμο μέχρι και στο σπίτι, βελτιώνοντας την απόδοση στο γήπεδο, αλλά κυρίως φτιάχνοντας ένα υγιές αθλητικό σώμα για το μέλλον.
Η διατροφή είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αθλητικής απόδοσης, αλλά και ο ρυθμιστής για τη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους, γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή συνειδητοποιημένος για την αναγκαιότητα της επιδιώξαμε να προσφέρουμε τον καλύτερο του χώρου.
Ο Γιάννης είναι απόφοιτος της σχολής Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας. Δραστηριοποιείται στο χώρο από το 2000 με δικό του πελατολόγιο, καθώς και ως εξωτερικός συνεργάτης σε κέντρα αποκατάστασης, αθλητικούς συλλόγους και χώρους εκγύμνασης.
Σ’ ένα ραντεβού μαζί του, στο οποίο μετά τη λήψη ενός ιατρικού ιστορικού, την πραγματοποίηση μιας διεξοδικής ανάλυσης σύστασης σώματος και ανάλογα με τους στόχους και τις διατροφικές συνήθειες θα συντάξει ένα αναλυτικό και εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής με συμβουλές και οδηγίες για την απώλεια του περιττού σωματικού λίπους, την αύξησης ή τη διατήρηση της μυϊκής μάζας.
Η Ερασμία είναι Ψυχολόγος, απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με MSc στην Ψυχιατριδικαστική. Επιπλέον, είναι εκπαιδευόμενη στην Γνωστική Αναλυτική Ψυχοθεραπεία και αναλαμβάνει ατομικές ψυχοθεραπείες στα πλαίσια της εκπαίδευσής της. Παράλληλα, στα πλαίσια των σπουδών της έχει κάνει την πρακτική της άσκηση σε φορείς του δημοσίου όπως το ΠΓΝ Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ», το ΚΕΘΕΑ, το ΟΚΑΝΑ, το Χαμόγελο του Παιδιού κ.α. Τέλος, έχει εργαστεί ως ψυχολόγος σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου παρείχε ατομικές και ομαδικές συνεδρίες ψυχολογικής υποστήριξης παιδιών, καθηγητών, γονέων και κηδεμόνων, καθώς και πληθώρα ενημερώσεων για θέματα που απασχολούσαν την εκάστοτε σχολική κοινότητα.
Οι σύγχρονες συνήθειες, το περιορισμένο ίσως και μηδαμινό παιχνίδι των σύγχρονων εφήβων κατά την παιδική ηλικία καθώς και η ελλιπείς σε χρόνο φυσική αγωγή στα σχολεία έχει οδηγήσει τους μαθητές των οποίων η αθλητική τους ηλικία είναι σε εμβρυακό επίπεδο να καταπονούνται έντονα όταν καλούνται σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα να φέρουν σε πέρας δοκιμασίες που δυστυχώς δεν είναι επιπέδου μαζικού αθλητισμού. Μέσα από την εμπειρία των τόσων χρόνων γεννήθηκε η ανάγκη μιας στενής συνεργασία με έναν ορθοπεδικό ιατρό, όχι μόνο για την έγκυρη και έμπιστη κλινική εικόνα αλλά και για την άμεση ενεργητική αποθεραπεία μέσα από τις αξιοσέβαστες οδηγίες ενός επιστήμονα με τόσο μεγάλη εμπειρία και κύρος.
Ο κ.Βραγγάλας Βασίλειος είναι ειδικός Ορθοπεδικός – Τραυματολόγος. Είναι απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων. Ως Διευθυντής της Β’ Ορθοπαιδικής Κλινικής του 424 Στρατιωτικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης προσφέρει τις υπηρεσίες του σαν ενεργός Στρατιωτικός Ιατρός.
Με την παραμικρή υποψία ενόχλησης προγραμματίζεται ένα ραντεβού, στο οποίο γίνετε μια λεπτομερέστατη αξιολόγηση του τραυματισμού και σε συνδυασμό με την ύπαρξη του γυμναστηρίου ξεκινά κατ’ ευθείαν η λειτουργική επανένταξη του μαθητή στο προπονητικό πρόγραμμα. Μ’ αυτό τον τρόπο αξιοποιείται η κάθε μέρα που μπορεί κάποιος μαθητής να απέχει από τις προπονήσεις γηπέδου, εξαιτίας κάποιου τραυματισμού ή κάποιας ενόχλησης.
Η αξιολόγηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός αθλητικού προγραμματισμού, και μας δίνει μια ασφαλή εικόνα του κατά πόσο ο αθλούμενους ανταποκρίνεται στο προπονητικό πρόγραμμα, τα περιθώρια βελτίωσης, καθώς και τις πιθανές ελλείψεις του. Ήταν λοιπόν από την αρχή σαφές πως τα test αξιολόγησης πρέπει να είναι ένα σημαντικό κομμάτι του ετήσιου σχεδιασμού, αλλά και μια εξαιρετική εμπειρία για τους μαθητές που ίσως δεν είχαν αγωνισθεί ποτέ στη ζωή τους. Ακόμα και αν σε θεωρητικό επίπεδο ακούγεται εύκολο, είναι εξαιρετικά αγχωτικό για τον καθένα, όταν κληθεί να πραγματοποιήσει κάτω από την πίεση του χρόνου το καλύτερο που μπορεί μέσα σε μία ή τρεις προσπάθειες (ανάλογα το αγώνισμα). Συνεπώς και αναλογιζόμενος τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσουν οι μαθητές, καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιούνται 4 tests αξιολόγησης σε πραγματικές συνθήκες και στο γήπεδο που θα κληθούν να εξετασθούν. Έτσι οι μαθητές πάνε πανέτοιμοι στις εξετάσεις του Ιουνίου- Ιουλίου, έχοντας μια σαφή εικόνα του τι έχουν να αντιμετωπίσουν, γνωρίζοντας καλύτερα από τον καθένα πως θα πετύχουν το καλύτερο που μπορούν, το πως να αντιμετωπίζουν τις όποιες δυσκολίες μπορεί να προκύψουν, μα το σημαντικότερο μπορούν να είναι οι προπονητές του εαυτού τους.
Η επιδίωξη να προσθέρουμε στους μαθητές μας μια ολοκληρωμένη λύση συνδυαστικής προπόνησης. Τα σωματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι έφηβοι, λόγω της ολοένα και μικρότερης δραστηριότητας κατά τα παιδικά χρόνια. Καθώς και τα απαιτητικά σε επιδόσεις αγωνίσματα των εισαγωγικών εξετάσεων μας οδήγησαν στην ανάγκη δημιουργίας ενός χώρου, στον οποίο θα συμπληρώνεται με τον ιδανικότερο τρόπο η δουλειά που συντελείται στο γήπεδο. Το ιδιωτικό γυμναστήριο βρίσκεται στην Άνω Τούμπα, μόλις 5΄από το στάδιο του Καυτανζογλείου. Είναι πλήρως εξοπλισμένο με σύγχρονα ολοκαίνουρια όργανα γυμναστικής, ελεύθερα βάρη, διεθνώς πιστoποιημένα για την ασφάλεια και την αποδοτικότητα τους. Παράλληλα υπάρχει χώρος για functional training(ότι πιο απαραίτητο, σύγχρονο και ουσιαστικό για τους υποψηφίους). Διαθέτει αποδυτήρια ανδρών- γυναικών με ντουζιέρες και τουαλέτες. Είναι σχεδιασμένο για όλες τις ανάγκες των ασκούμενων είτε αυτές είναι:
Με το γυμναστήριο καθημερινά διαθέσιμο καμία προπόνηση δεν χάνεται λόγο καιρικών συνθηκών ή κλειστών γηπέδων
Επιλέγουμε να προπονούμε σε όλα τα γήπεδα της Θεσσαλονίκης, με καθημερινές προπονήσεις αλλά και Σαββατοκύριακα. Προσπαθώντας να καλύψουμε τις ανάγκες των μαθητών για ελάχιστο χρόνο μετακινήσεων, έχουμε εντάξει όλα τα στάδια της πόλης στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, με αριθμό προπονήσεων που αγγίζουν τις 150 τον μήνα.
Ανατολική Θεσσαλονίκη | Κέντρο | Δυτική Θεσσαλονίκη |
---|---|---|
Γήπεδο Καλαμαριάς | Καυτανζόγλειο Στάδιο | Στάδιο Αμπελοκήπων |
Γήπεδο Θέρμης (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) | Εθνικό Κολυμβητήριο | Στάδιο Νέαπολης |
Δημοτικό Στάδιο Λαγκαδά | ||
Γυμναστήριο |
Κατανοώντας την σημαντικότητα του αθλήματος της κολύμβησης για τους υποψηφίους των ΤΕΦΑΑ υπάρχει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα καθημερινά προπόνηση από την πρώτη κιόλας εβδομάδα του Σεπτεμβρίου!