03 Δεκ Πως το lockdown άλλαξε τις διατροφικές μας συνήθειες
Πως το lockdown άλλαξε τις διατροφικές μας συνήθειες
Η καραντίνα οδήγησε τον πλανήτη να στραφεί σε φρούτα και λαχανικά και να αποστραφεί τα έτοιμα γεύματα
Το lockdown παγκοσμίος οδήγησε τον κόσμο να αλλάξει διατροφικές συνήθειες. Μέσα στα τόσα αρνητικά της κρίσης που γέννησε ο νέος ιος, μια αχτίδα αισιοδοξίας. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, μια έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές καά το lockdown σταμάτησαν να αγοράζουν και να καταναλώνουν έτοιμα γεύματα και στράφηκαν προς τα φρούτα και τα λαχανικά. Αυτή η στροφή στην υγιεινή διατροφή εν μέσω την πανδημίας δείχνει ότι όλοι μας επιχειρήσαμε να δοκιμάσουμε νέες συνταγές και να πετάμε λιγότερο φαγητό.
″Εν μέσω της καραντίνας τα άτομα τρώνε υγιεινά, μαγειρεύουν το φαγητό τους και καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά”, δήλωσε η Σάρλοτ Ντε Μπάκερ. Η οποία συντονίζει την ομάδα ερευνών “FOOMS” για το φαγητό και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου της Αμβέρσας στο Βέλγιο.
Η έρευνα αυτή βασίστηκε σε απαντήσεις στο διαδίκτυο περίπου 11000 καταναλωτών από 11 χώρες, εκ των οποίων οι 6700 προέρχονταν από το Βέλγιο. Ξεκίνησε στις 17 Απριλίου και ολοκληρώθηκε στις 7 Μαΐου. Έχει ως στόχο να επεκταθεί σε καταναλωτές 25 χωρών και να ανακοινώσει τα τελικά αποτελέσματα τον Ιούνιο.
Σε όλες τις χώρες – Αυστραλία, Βέλγιο, Χιλή, Ουγκάντα, Ολλανδία, Γαλλία, Αυστρία, Ελλάδα, Καναδά, Βραζιλία και Ιρλανδία. Οι καταναλωτές έχοντας εγκαταλείψει τον χώρο εργασίας τους και το γραφείο, σταμάτησαν να ψωνίζουν φαγητό που το βάζουν στον φούρνο μικροκυμάτων και γίνεται.
Η Φιρέν, κάτοικος των Βρυξελλών περιγράφοντας τις αλλαγές στο σπίτι της εν μέσω πανδημίας δήλωσε ότι. Αντικατέστησε τα σνακ, το φαγητό από εστιατόρια και τα ντελίβερι με το σπιτικό φαγητό. ” Έχασα τέσσερα κιλά και είμαι περήφανη για αυτό”.
Περίπου στις μισές χώρες της έρευνας, οι καταναλωτές αγόραζαν λιγότερα αλμυρά και γλυκά σνακ, αν και συνολικά οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές.Η κατανάλωση αλμυρών, λιπαρών και γλυκών φαγητών παρατηρείται συνήθως όταν τα άτομα βρίσκονται υπό συνθήκες άγχους και στρες.Εντούτοις, σύμφωνα με την Ντε Μπάκερ την περίοδο αυτή της υγειονομικής κρίσης αυτή η έντονη λιγούρα έχει εκπληρωθεί σε πολλές χώρες με σπιτικές λιχουδιές.
Η κατανάλωση κρεάτων, ψαριών και αλκοολούχων ποτών παραμένει σταθερή καθ′ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και του lockdown.
Ανησυχία για την υγεία
Η Ντ. Μπάκερ είπε ότι τα αρχικά αποτελέσματα ήταν σαφή και δεν μπορούν να τροποποιηθούν από νέα δεδομένα εφόσον η πανδημία έχει στρέψει το ενδιαφέρον όλων μας στο φαγητό και υγιεινές επιλογές.
Η Μούριελ Μπέρναρντ, ιδρύτρια του διαδικτυακού καταστήματος οργανικού φαγητού “eFarmz” με έδρα το Βέλγιο. Έπρεπε σχεδόν να διπλασιάσει το προσωπικό της σε 25 άτομα ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις για φρέσκα προϊόντα. ”Μετά από μερικές μέρες εγκλεισμού είδαμε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις”, δηλώνει.
Σε όλες τις χώρες αγόραζαν περισσότερο φρέσκα, κονσερβοποιημένα ή κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά καθ ’όλη τη διάρκεια της καραντίνας. Mια αλλαγή που η Ντε Μπάκερ την εναποθέτει στις αυξημένες ανησυχίες για την υγεία.
Μία προσεκτικά οργανωμένη λίστα αγορών που θα μείωνε τον χρόνο που θα κάναμε στα σούπερ μάρκετ. Συνιστά επίσης έναν λόγο που αγοράζουμε υγιεινά φαγητά. Η Ντε Μπάκερ λέει: ″Αν κάνουμε μια λίστα αγορών, τότε έχουμε προσχεδιάσει τα γεύματα που θέλουμε να φάμε οπότε είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσουμε ανθυγιεινά τρόφιμα”.
Όσοι ανταποκρίθηκαν στην έρευνα, εκ των οποίων οι περισσότερες ήταν γυναίκες. Προσπάθησαν να δοκιμάσουν καινούριες συνταγές και χρησιμοποίησαν περισσευούμενο φαγητό, μειώνοντας έτσι τη σπατάλη φαγητού. Αυτή η συμπεριφορά πηγάζει από το φόβο για έλλειψη φαγητού. Και είναι πιθανόν να υποχωρήσει όταν οι καταναλωτές δεν θα βλέπουν άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ.
Ωστόσο, κάποιες διατροφικές συνήθεις πιθανόν να διατηρηθούν και μετά την επιδημία και τα lockdown. Η Ντε Μπάκερ προσθέτει ότι αυτό ισχύει διότι σε πολλές χώρες η καραντίνα διήρκεσε περισσότερο από έξι εβδομάδες που είναι το όριο για να αναπτύξει κάποιος μια νέα συνήθεια. Για αυτό καθώς ανεβαίνει η αυτοπεποίθηση όλων μας στη κουζίνα υπερπηδούμε οποιοδήποτε εμπόδιο μας κρατούσε μακριά από τη μαγειρική.
Παρά την αλλαγή αυτή, υπάρχουν κάποιοι καταναλωτές που δεν ακολουθούν αυτή τη τάση. ”Δεν τρεφόμαστε καλά. Τρώμε πολλά γλυκά”, λέει ο Σαλβατόρε, ο οποίος ψάχνει για δουλειά σε εταιρεία catering στο Βελγιο.